God morgon världen

Se vad duktig jag är, första morgon-inlägget på jag vet inte hur länge! Jag har varit bra kass på att uppdatera den senaste veckan men det kanske inte är så konstigt å andra sidan. Igår kände jag bara att det blev så intensivt med allting och stressade upp mig lite för att hinna med ett litet inlägg om dagen. Jag ville så gärna berätta om min fina present från klassen och hur bra jag hade det hemma med alla vänner. Men det blir snart bättre på aktivitetetsfronten här på bloggen, det lovar jag :-)
 
Det var många av mina närmsta goingar jag fick träffat igår. Och idag får jag träffa en till som jag ser alltför sällan, min barndomskompis Kristina ifrån Smålandsstenar. Hon är min första vän i livet till och med. När jag kom hem ifrån BB delade vi spjälsäng alla de gånger våra föräldrar träffades, vilket blev ofta eftersom de var nära vänner och vi bodde grannar. Det började redan då alltså, och det är ju mycket därför vi utvecklat en sorts syskonrelation... Men i alla fall! Hon och hennes kompis Dijana ska på konsert i Göteborg ikväll och kommer hit en sväng på eftermiddagen. 
 
Ikväll ska min moster hämta upp en vän till sig på Landvetter flygplats och passar därför på att komma hit i samma veva tillsammans med min kusin Emily och mosters kusin Melissa (som var och hälsade på med Ines här om kvällen också). 
 
Det gör sån otroligt stor skillnad har jag märkt. De senaste två-tre veckorna har jag inte varit lika aktiv som hittills i höst och vinter och på en gång började jag må sämre på alla sätt. Att spendera tid ihop med nära och kära avgör hela mitt tillstånd i princip. Så skönt nu när min mage börjat läka och jag börjat få tillbaka lite energi så att jag orkar träffas mer igen.
 
Som nu till exempel. Min senaste sjukhusvisit vart väldigt tung mentalt och blev jobbigare för varje dag. Sedan fick jag komma hem och på en gång ändrades energin till något positivt. Sedan den dagen har jag fått uppskattade besök varje dag också. Det gör så mycket, ni är så bra. 
 
Amanda, Ada, Markus och jag kollade på film igår kväll, snackade, skrattade och hade det allmänt gött. Sedan somnade vi. Hemsjukvården kom halv nio som vanligt i morse och då åkte alla tre tillbaka hem till Ubbhult. Så här ligger jag nu, rätt trött och kommer nog hålla mig på mitt rum hela dagen. Kroppen känns tung efter gårdagens besök i Kungsbacka. 
 
Kikki oh jag, november 2010. Glada var vi ju i alla fall... :-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0