Problemfri dag var visst för mycket begärt

Ibland är det bäst att bara vara tyst... Haha. 
 
Självklart blev det krångel med hemsjukvården här på kvällen. Jag ligger ju med näringsdropp varje natt eftersom jag inte kan äta. Det är en vit, fet vätska (luktar värre än kattpiss) som innehåller allt man behöver få i sig dagligen. Det dåliga med denna påsen är att tillverkaren är KASS och tyvärr har det redan hänt fyra gånger att påsen spricker och rinner ut på vårt golv under tiden sköterskorna gör iordning den och så luktar det förjävligt i hela huset och man får sitta där och skura golvet i flera omgångar eftersom vätskan är så fet... 
 
Denna gången sprack inte påsen, men det kom en liten spricka i den som det vackert droppade ur. Vi försökte hänga upp påsen i andra vinklar så att sprickan inte skulle hänga neråt så att säga, vi försökte tejpa för hålet... Men ack. Jag får vara utan näringsdropp inatt! 
 
Det är ju inte så bra... Speciellt inte med tanke på att mina nuvarande näringspåsar bara innehåller 1100 kcal. Tidigare innehöll påsen hela dagens behov, alltså 2200 kcal, men eftersom jag kunde äta bättre och bättre innan operationen så sänkte vi den helt enkelt eftersom jag kunde få i mig en del den naturliga vägen. Jag har berättat för min sköterska på sjukhuset om att jag inte kan äta längre och att vi borde höja mängden igen, men svaret blev an någon anledning att vi inte kan fokusera på det just nu...
 
Inte så konstigt att jag är energilös egentligen va? Hm. Undrar hur jag kommer må imorgon... Detta blir första dygnet utan näringsdropp på flera månader. Tänk om jag känner hunger imorgon. Det har jag inte heller gjort sedan jag började med näringsdropp. 
 
...I övrigt har kvällen varit bra! Fått i mig några fler pepparkakor, men nu får jag nog lugna mig tror jag. Haha. Hoppas ni också haft en bra dag. Såhär sista veckan på året. :-)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0