Ambitiös ny ide

Den senaste veckan har verkligen varit tuff. Fysiskt såklart men det har väldigt varit mycket i huvet, nya besked, saker man behövt ställa om, ändrade planer, ändrade krav på inställning.. Det är mycket nu.
 
Jag har på sjukhuset regelbundet den senaste veckan fått stesolid, som är ett ångestdämpande preparat. Det har nog behövts för att behålla något sorts lugn och kontroll.
 
Jag har kommit fram till att jag behöver ett nytt sätt att tänka, ett nytt sätt att ta mig igenom våren på. Och det första som kom upp i huvet var att gå i skolan. Alltså precis som vanligt. På skolavslutningen på fredag tänker jag ta mig ett snack med min mentor om saken. Jag vill plugga och ha så mycket närvaro jag bara kan i vår. Frånvarande kommer jag dock vara tvungen till varannan torsdag och fredag pga cellgifterna men... Annars. Jag tror det är en bra grej. 
 
Det skulle i sin tur innebära att vi måste ändra mitt medicinschema en hel del, 14-besöket måste strykas, men eftersom vi ändå kommit en bit på vägen nu kanske det kan räcka med någon tablett då istället. Skulle vi stryka 14-hembesöket så har jag så mycket friare tyglar liksom.
 
Klart jag inte borde trötta ut mig. Men jag tror att skulle jag få sätta fokus på att vara i skolan på dagarna och ha det att tänka på kanske all frustration, energi och tid jag lägger ner på att oroa mig och tycka sjukdomen styr mitt liv läggs åt sidan på ett bättre sätt. Dessutom får jag då träffa mina vänner på det normala sättet man kan behöva varje dag, och jag slipper tenta av lika många kurser på egen hand nästa år och kan då bli klar med hela min gymnasieutbildning fortare. Jag slipper även ha så himla mycket tid över för mig själv då tankebanan alltid har en tendens att bli överbelastad och jobbig att hantera många gånger.
 
Det är väl hur många bra grejer i denna idén som helst? 
 
Jag är så ledsen att jag inte kan komma i sommar. Men nu är det som det är. Jag får ställa in siktet på juli 2014 istället.
 


Kommentarer
Anonym

Kära Du, du är en klok tjej med många tankar i ditt inre, vill att du skall veta att jag finns kan lyssna, du kan bolla tankar med mig om du vill, vi är många som finns och vill ge dig all kraft och den energi du behöver.....både medicinskt och känslomässigt.....kram

2012-12-19 @ 22:14:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0