Bitar faller på plats lite grann

Det där väntade samtalet ifrån min onkolog/cancerläkare kom imorse. Nu är det sagt hur det kommer se ut de kommande tre månaderna! 
 
Jag fortsätter med min femte cellgiftsbehandling torsdagen den 10e januari och kommer där ifrån att ha behandling varannan torsdag-lördag.... Vilket innebär att behandling nummer sex startar på min nittonårsdag. Fan. Men jag tror vi kan flytta fram just den behandlingen så att den är fredag-söndag istället... Vore skönt att slippa må skit på sin födelsedag åtminstone.. Jag tror det löser sig, mina läkare är rätt snälla när det kommer till anpassnings-biten. 
 
Behandlingarna kommer fortsätta varannan torsdag fram till slutet av februari, då nästa stora röntgen ska göras! Så får vi se hur det blir efter det beroende på vad bilderna visar. (Jag tar redan för givet att behandlingarna kommer fortsätta ända till typ maj).
 
En annan sak som känns bra är i alla fall att vi tydligen ska tappra ner på mitt cortison! Cortison är ett preparat man tar som cancerpatient när man går på cellgifter. Det motverkar illamående och biverkningarna är att man lätt blir svullen i ansiktet och magen, man kan få acne-liknande utslag över hela kroppen och dessutom blir man väldigt pigg av det. Alla bieffekter jag räknat upp är något jag fått stå ut med ett bra tag nu så det ska bli himla skönt att slippa! Ni kanske undrar varför vi ska ta bort cortisonet, eftersom det är mot illamående. Men oroa er inte, det finns tett annat preparat mot illamående som jag får tre gånger dagligen också ;-).
 
Jag har känt mig aningen piggare idag och har till och med orkat fixa håret och vara uppe på övervåningen en stund. Framsteg! Om jag skulle ta tummen ur och maila min mentor om tanken jag hade kring vårterminen också, utifall vi inte hinner ta det imorgon. 
 
Amanda fick jullov igår, hon kommer hit om någon timme och jag ska hjälpa henne att slå in julklappar!
 
På denna bilden mår jag verkligen kasst. Men det är i alla fall hur mitt ansikte såg ut precis innan jag började med cortison!
 
Kanske lite otydlig bild, men den är rätt ny. Tror jag lagt upp den på bloggen en gång innan till och med. Annars kan ni ju bara kolla på de andra senare bilderna jag lagt ut på mig själv. Visst är det skillnad? 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0