En jävel på att pärla!

Ja minsann. Idag fick vi nytt rekord igen, trettio armband hann vi göra!! Det innebär 3000 kronor oavkortat till Ung Cancers verksamhet!! Man känner sig som en hjälte varje gång man går där ifrån. 
 
Skönt att koppla bort allt kaos som mitt liv består av just nu med att fokusera på att pärla armbanden. Det finns ju en mall för hur många pärlor det ska vara och så, det gäller att hålla räkningen och inte göra fel, får då måste man göra om allting sedan vilket tar massa tid. Amanda och jag gick in i ett av kontorsrummen där de jobbar med att skicka ut alla beställningar och så. Där fanns en gigantisk hög med just sånna armband Amanda och jag gjort. Så kom vi in där och la trettio till på högen, underbart! 
 
På vägen hem mötte vi upp Markus, nu ligger vi alla tre här på mitt rum och vilar medan droppen tickar. Så fort det är klart åker vi till Amanda och börjar med julgodiset. Det är en mysig dag detta. Snön bara vräker ner också, men det är helt okej för mig sålänge det inte är blött som sagt! Många kramar idag också, välbehövligt. 
 
Under dagens process! 
 
Helt galet vad många det är!!! Jag blev så glad och fylld av energi när jag fick se detta. De är bara fem heltidsanställda på Ung Cancer och en utav dem berättade att det var 500 armband beställda bara denna veckan, och att det i vanliga fall brukar vara ungeför 200. Men det har med julen att göra kom vi fram till. Mycket jobb på liten verkstad! De alla fem pärlar ju så ofta de har en stund över, sedan är vi många som jag och Amanda som kommer dit och hjälper till när vi kan. 
 
Ni kan göra skillnad ni med! Alla är välkomna. Varje vardag 11.00-15.00 på Ung Cancers kontor som ligger på Botaniska Trädgården i Göteborg. Om inte annat kan man ju stötta organisationen och köpa sig ett armband. Det gör man på Ung Cancers webshop. 100 riksdaler kostar det. Perfekt julklapp?


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0