Får redan åka hem

Jag hade mycket ondare idag från att jag vaknade. Inte så mycket i magen men bakom ena nyckelbenet.. Fyfan. Tog just en långtidsvärkande morfintablett så vi får hoppas att det lättar lite mer snart.

Kirurgen kom in här vid halv elva ungefär och berättade om gårdagens ingrepp och hur vi ska gå till väga på måndag. Jag känner mig inte redo för att prata om vad som blev sagt. Men en positiv sak är i alla fall att jag slipper den där slangen som ska ge cellgifter rakt in i bukhålan.

Nu ska jag samla mig lite, packa ihop mina saker och sedan långsamt ta mig till bilen och hemåt med Lena. Jag har redan ringt och fixat så att hemsjukvården kommer som vanligt klockan 14. Hoppas vi har alla mediciner som behövs hemma bara, men det tror jag nog! Det enda jag är nervös för är när jag behöver vid-behov-medicin. För det har jag inte hemma. Sköterskan här pratade om att skicka med mig några långtidsvärkande morfintabletter hem. Vi får hoppas på det också.

Skönt att få byta ut detta till min egna säng hemma istället.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0