Förberedelser och en god nyhet!

Jag lyckades sova nästan hela vägen till sjukhuset i morse. Så himla trött haha. Allt gick som det skulle där och jag fick prata lite med en sköterska om den där slangen jag ska ha kvar i bukhålan efter operationen för cellgifter. Hon berättade att det inte alls är samma sak som när man får ut det i blodet, och jag kommer förhoppningsvis inte ens må lite illa utav det... Skönt det i alla fall. 
 
Efter behandlingen åkte jag till Kungsmässan och tog en fika med Evelina. Sedan bar det av till salongen för att fixa naglarna! Egentligen skulle jag fylla på det som växt ut och fräscha till dem lite men eftersom jag kommer ligga i läkningsprocess den kommande månaden kände jag att det vore rätt onödigt. Så jag valde att ta bort dem istället. Kan skaffa nya sedan efteråt om jag då känner för det! 
 
Sedan åkte jag hem, började storstäda på mitt rum, bytte sängkläder och satte igång en tvätt. Allt detta för att jag efter det skulle ta en före operations-dusch och att allt behöver vara så rent som möjligt efter det. Hemsjukvården kom direkt efter och om en timme till är det dags för ännu en sån där dusch. 
 
Jag kollade just min mail och såg att jag ÄNTLIGEN fått svar ifrån min handledare angående projektarbetet!! Åh vad glad jag blev! Dock kan jag ju inte lägga ner tid på det just nu.. Men nu har jag i alla fall möjligheten att sätta igång på riktigt. Känns asbra. Tänker göra det så fort jag hämtat mig och orkar ligga med datorn på magen hehe. 
 
Nu blir det filmdags. 
 
Hur god ser inte Evelinas varma choklad ut på en skala?
 
Såhär långa hann mina klor bli. Ser ni utväxten? Det är minst två millimeter som vuxit på bara fyra veckor!
 
Så här ser de ut nu efteråt! Helt utan varken nagellack eller något annat. Aldrig haft så långa egna naglar hihi. Perfekt tajming att jag hade tid hos nagelteknologen dagen innan operation. Då får man ju inte ha krimskrams på sig! 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0