Hemmagjord snickers och ambulans-kaos

Blandad eftermiddag. Under tiden mina dropp gick däckade både Amanda och Markus. När vi kom hem till Amanda  la vi oss i en hög i Amanda säng ett bra tag till. Underbart gott med spagetti och köttfärssås sedan, jag åt en hel miniportion (!). Sedan satte vi igång. Mozartkulor, knäck och hemmagjord snickers. Amanda och jag hann dock inte smaka på resultaten för vi skulle hinna hem till hemsjukvården. Men Lena sa att hon skulle ta med lite av varje till mig imorgon! 
 
En hemsk sak, som vi fick reda på mitt i julbaket är att fyra ungdomar här ifrån Ubbhult var med om en olycka nere vid sjön. De hade fått sladd och åkt ner i diket på andra sidan. Egentligen skulle ambulanshelikopter komma men gjorde inte det pga att den inte hade någonstans att landa där. Men ett tiotal ambulanser, brandbilar och polisbilar kom tydligen dit. Och både Felicia, Dennis, Rasmus och Kenneth fick åka till Sahlgrenska. Klart man fick en klump i magen. Jag smsade Dennis och frågade om han var okej och han sa att de alla var vid medvetandet och att ingen skadat sig allvarligt i alla fall. Himla skönt det. Tur i oturen räddar en många gånger i livet tror jag. 
 
Nu är droppen snart klara, och sedan ska Mandy och jag se på en film och sen sova. Imorgon kommer hemsjukvården redan klockan sex, för strax efter sju måste jag åka till Östra för att få min antikroppsbehandling. 
 
Det var en riktigt jobbig förmiddag idag rent psykiskt. Alla tunga saker som väntar mig bara spelades upp om och om igen i huvet. Men eftermiddagen vart det lite lättare. Jag försöker tänka tillbaka på hur jag kände och tänkte inför förra operationen vid naveln. Det jag minns är att jag inte tänkte så mycket på saken alls. Och det är ju inget som ska tas bort denna gången. Försöker fokuser på det och att jag kommer få åka hem igen på fredag. Ställer jag in mig på det mentalt tror jag kroppen lättare kan lyckas med det också. Det vore så skönt att få sova hemma i helgen... Innan den stora dagen. 
 
Mozartkulor, en nougatruta inrullad i marsipan som sedan doppas i choklad, under tillverkningsprocessen här på bilden. Bra teamwork är vad som krävs! 
 
Mysigt julgodis-bak helt enkelt! Här närmast ser man Lena hålla på med knäcken. Hon är grym på det rent ut sagt. Borta vid spisen görs fler mozartkulor och den hemmagjorda snickersen hann jag inte ta kort på innan vi ställde den i kylrummet! Dock kommer ju Lena med några godbitar till mig imorgon.. Hihi. Kanske blir då istället! 


Kommentarer
emily

mmmmmmmmm vad gott dijana

2012-12-10 @ 16:13:31


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0