Inlagd och allt

Det gick fort. Nu ligger jag i en sjuksäng. Detta är första gången jag får dela rum med en annan patient... Jobbigt. Tänk om inte Amanda får sova med mig inatt för det.. Jaja, det kanske löser sig.

Jag fick inte ha på mig mina egna kläder eftersom jag ska opereras idag så här ligger jag i klassiska sjukhuskläder. Mörkblå mjukisbyxor, strumpor utan resår i beige, vit t-tröja och ljusblå kofta. Allt är märkt med "Västra Götalandsregionen, Regionservice".

Nu ska blodprover tas. Tydligen blir inte operationen förrän i eftermiddag, det är två före mig som ska hinnas med först. Därför blir det rätt mycket väntan.. Anledningen till att jag behövde vara här så tidigt är för att blodprovernas resultat ska hinna bli färdiga.

Tur att december kommit så jag har fri surt igen, och att jag tog med mig datorn!

En av mina favoritsköterskor Johanna är den som tar hand om mig här idag. Känns bra :)

Inatt var första natten jag sov utan förband på naveln. Typiskt haha. Så ska hela det ärret dras upp idag igen när det just har läkt! Skulle kunna lägga upp bild på hur min navellösa mage ser ut nu, men det kanske finns känsliga tittare... Ja men då VARNAR JAG FÖR KÄNSLIGA TITTARE då haha.
Nytt id-band blev precis påsatt också. Snyggt va?



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0