Inlagd redan på torsdag istället!

Här sitter jag nu, i ett väntrum på Östra sjukhuset. Jag trodde besöket här idag skulle vara i mindre än en timme. Men en sköterska sa att det lär ta hela eftermiddagen. Jag ska tydligen inte alls bara sitta i möte med en narkosläkare utan typ tre olika möten med olika människor.. Fattar ingenting haha. Men mitt medicinschema för dagen blir framflyttat några timmar. Det är lugnt, bara jag inte hinner må dåligt och få ont.

Min kirurg som jag träffade i fredags dök plötsligt upp när jag satt och fyllde i en hälsodeklaration. Han berättade att de skulle vilja göra lapraskopi på mig på torsdag. Alltså öppna navel-ärret igen för att kolla hur det ser ut i bukhålan med en kamera.

Ändrade planer alltså! Jag blir inlagd på torsdag istället och blir nersövd vid lunch. Operationen (som egentligen inte är en operation) kommer ta en timme ungefär. Sedan ligger jag där igen, förhoppningsvis inte så dålig som jag var förra gången. Nu har de ju koll på vad jag tål och inte. Dessutom ska inget tas bort, de ska bara rota runt lite med en slang..... Har jag tur kan jag ligga i min egna säng på permission i helgen.

Men glöggfesten jag skulle gå på på fredag blir ju inte av helt plötsligt för min del och heldagen med Ada och Amanda får nog planeras om en del. För dansa runt och tjoa i Göteborg lördag kväll går nog inte heller efter torsdagens to-do-list!

Herregud. Vad utmattad man blir mentalt. Självklart känns det tryggare att de vill göra en koll i förväg för att kunna planera operationen och allt lite mer exakt.

Men jag behöver tid på mig hinna ställ om allting i huvet. Det tar väldigt mycket på krafterna kan jag lova.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0