Julen är på väg

Vilken underbar dag! Den årliga julmarknaden i Ubbhult var lika trevlig som alltid. Men detta året var första gången på länge där vi slapp slask och regn. Kallt som bara den dock!! Men men, det hör ju till:)

Jag tog en fika med Amanda, Ada och Linnéa samtidigt som barnen sjöng luciasånger på scenen. Och tänk att jag vann en hel del vinster på lotterna också! Bland annat saffrans-skorpor och en fin kakburk fylld med pepparkakor.

Här hemma nu pysslar vi med tomtar och lussebak. En julskiva spelas och ljus är tända. Känns som mysfaktorn knappt kan bli högre!

Ikväll blir det ytterligare äventyr för mig. Mathilda i min klass fyllde arton för ett tag sedan så ikväll blir det tjejmiddag och sedan utgång i Göteborg med nästan alla tjejerna i klassen. Ska bli jätteroligt. Jag saknar dem!
Toppen-lördag helt enkelt.

Tomtar av alla dess slag håller på att placeras ut. Mitt emellan några utav dem kan man skymta två vita koppar med saftglögg i. Gott!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0