Långtråkigt

Jag har myror i brallan. Alltid haft tror jag. Och det har varit så himla fint väder hela dagen idag. Jag har legat blixt stilla på rygg i min säng hela dagen lång. Gick på toa en gång vid lunch bara och plågades typ tjugo minuter efter det av smärtan bakom nyckelbenet. När jag bara ligger still känns det nästan inte alls. Skönt det i alla fall.
 
Amanda och jag tog just en paus i filmen Hamilton-men inte om det gäller din dotter, hon är uppe och äter taco-rester med familjen just nu. Önskar att jag kunde gå upp också, men det är inte värt smärtan alltså. Om en halvtimme dyker Ada upp också. Egentligen skulle hon kommit för flera timmar sedan men ibland blir det ju ändrade planer. 
 
Amanda och jag kom fram till att det bästa för mig just nu är att inte försöka tänka så mycket. På någonting egentligen, eftersom det mesta är rätt kaotiskt omkring mig på alla plan. Jag kan få tänka på vilken film jag vill se här näst, vilken färg jag tänker måla naglarna i efter operationen och vad jag önskar mig i julklapp. Djupare än så är förbjudet. Det går ju inte att styra tankar alltid men jag ser det som en utmaning, som jag behöver klara av för mitt eget bästa just nu. 
 
Funderar på att utveckla min To-Do-List 2013 och sätta upp mål för varje månad istället. Precisera mig lite mer. Så man kan ta några veckor åt gången istället. Det kanske blir lättare att hålla fokus då. Vi får se! 
Jag känner ingen lust till att skriva något på boken just nu, även fast jag kan sätta igång nu när min handledare svarat.. Det får helt enkelt vänta några veckor. 
 
Jag är nyfiken på hur allt blir efter operationen. Alltså om en månad, när smärtorna börjat avta och mitt nya liv börjar typ. Nyfikenhet brukar kopplas med att man ser fram emot någonting eller längtar efter att få reda på en grej. Men det är ju inte riktigt så. Nyfiken kanske är fel ord då. 
 
Jag, Amanda och Ada en fin vinterdag 2005. Visst är vi söta? Åh vad jag skulle vilja åka skridskor, dricka varm choklad och grilla korv en heldag nere vid sjön igen, typ nu på en gång. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0