Man kan inte alltid få som man vill

Ja, ibland är det bara att bita i det sura äpplet och gilla läget.

Jag ville verkligen hem idag. Men jag har helt enkelt för ont fortfarande. Så kan det gå. Och jag har blivit tillsagd på skarpen angående den biten för övrigt. Jag är dålig på att be om extra smärtlindring när jag har ont.

Så nu får det bli ändring på det! Min sköterska förklarade väldigt noga att dom först då kan bedöma hur mycket min "vardagliga" medicinering ska justeras och hur mycket de kan behöva öka mitt smärtplåster på ryggen för att jag ska slippa extra doser när jag åker hem. För att kunna göra det måste jag säga till så fort jag får ont.

Det blev sagt att vi försöker satsa på att jag får åka hem imorgon eftermiddag.

Det suger. Jag får ångest nu mera av att vara här. Det blir för tydligt att jag bär på en allvarlig sjukdom då kan man säga. Hemma känner jag att jag får vara ifrån det på ett annat sätt. Där är det lugnt och jag är ifred.

Dessutom är hemma alltid bäst. Och trots att jag egentligen kanske borde vara dödstrött på min säng med tanke på hur många extra timmar jag spenderat i den senaste halvåret, så älskar jag den! Det är min favoritplats på jorden typ. Haha.

Min söta söta lillebror fick träffa tomten här om dagen. Andreas mmsade mig bilden, blev så glad :-)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0