Pusta ut lite grann

Längesedan man fick träffa alla människor som var på släktkalaset. Gud vilken god tårta det var! Amanda och Jocke körde hem mig klockan åtta för att hemsjukvården skulle komma då.
 
...Tydligen var de krångelfria stunderna över nu. Min ena CVK-slang har låst sig igen. Asirriterande. Men jag ska ju till sjukhuset på möte med min narkosläkare imorgon så jag får vackert ta och be dem på min avdelning fixa den lite snabbt. Hoppas hoppas hooooppas att det går lätt att lösa denna gången också. 
 
Imorgon har jag faktiskt inga bestämda planer i övrigt. Känns la sådär men vi får se vad som händer. Kanske blir det en sväng om Kungsbacka och träffa en kompis en stund. Eller så bara ligger jag här hela dagrn. Skoj. 
 
Men jag undrar vad som kommer bli sagt på mötet. Vad ska vi prata om liksom? Jag blir ju inte så mycket klokare på att han ska dra upp namnen på alla läkemedel jag kommer få efter operationen, eller? Dock vill jag själv försäkra mig om att de tar hänsyn till vilka olika effekter jag haft de tidigare försöken med olika preparat. Morfin till exempel, det tål inte jag. Spyr som en kalv av det bara. Så det får de absolut inte ge mig haha.
 
Tänk dig själv, du är nyopererad och alla muskler i hela magen har blivit avklippta och allt. Så behöver du hulka och spänna magen för att spy... Nej usch och fy. Så var det ju för mig förra gången jag opererades. De tog bort dottertumören som satt kring min navel, då klippte de också av musklerna och allt sånt. Så började vi med första cellgiftsbehandlingen några dagar efter det... Fy satan! Vill inte ens tänka på det. 
 
Och i samband med att dem syr ihop mig efter operationen ska ju en slang ligga kvar in dit så jag får mig en rejäl dos cellgifter rakt in i bukhålan.... Undrar hur detta ska gå alltså. Jag hoppas verkligen jag är så fylld av droger att jag befinner mig i en helt annan värld åtminstonne hela första veckan efter. Men det ska nog gå! Bara man inte tänker på det för mycket... Går väl inte så jättebra hittills men jag får försöka skärpa mig. 
 
Här är en bild ifrån tjejkvällen igår förresten. Mathilda hade gjort vaniljpannacotta med mosade varma hallon till efterrätt. Himmelriket var nära alltså. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0