Små små framsteg

Vaken hela natten igen. Jag hade jätteont så fick flera omgångar av extra morfin. Så himla skönt att min kropp tål det nu utan att jag ska behöva må illa och spy. Det underlättar liksom en hel del.

Annars har absolut ingenting hänt. Här ligger jag liksom. Teven är dötrist och fler omgångar Yatzy vill jag inte spela.

Jag ska faktiskt vara ensam några timmar i eftermiddag för första gången på länge. Amanda och Lena är här nu, men de åker om en stund. Så är pappa här några timmar men åker hem på eftermiddagen för att hinna hem innan det blir för sent. Så jag ska klara mig själv några timmar innan Amanda kommer ikväll!

Ska bli skönt tror jag. Kommer antagligen ta fram datorn och kolla på någon film. Haha.

Jag vill ju hem imorgon. Men det är inte säkert att jag kan det med tanke på alla extra doser morfin jag behövt det sista... Och det vore så krångligt om jag åkte hem i det tillståndet. Man kan ringa på hemsjukvården, men då tar det minst en halvtimme innan de kan dyka upp. Och det där extra morfinet verkar ändå bara i mindre än en timme, så det behövs ofta också.... Ja vi får se hur det blir imorgon. Kanske är jag bättre då. Hoppas verkligen det. Jag vill hem!

Adjö morfinpump, du var bättre än jag trodde att du skulle vara!



Kommentarer
Ivona

Vi känner inte varandra men jag vet vem din pappa är. Jag blir så berörd av din blogg och sättet du skriver på. Min pappa går också på behandlingar för han har cancer i hjärnan. Du är så stark och hoppas allt blir bra. /Ivona en tjej från Gislaved

2012-12-17 @ 15:02:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0