Snälla måndag låt mig komma hem

Läkarna var just här och pratade med mig om hemkomst, att det blir idag eller imorgon. Jag vill åka hem idag och det går att ordna säger dom. Men det är lite so/so med den biten eftersom jag fortfarande behöver extra morfin en eller två gånger per dygn. Oftast på natten.

Som inatt till exempel. Jag vaknar klockan fyra för att jag behöver gå på toa, fort. Då hade det alltså gått åtta timmar sedan jag fick smärtlindring senast och det känns rejält när jag sätter/ställer mig upp och släpar mig iväg till toaletten. När jag väl genomlidit hela proceduren och lagt mig ner igen ligger jag med "eftersmärtor" bra länge och kan inte somna om. Då behöver jag en spruta extra morfin.

Men det vore otroligt krångligt att ringa på hemsjukvården för det, eller? Om jag inte gör så att jag ringer dom så fort jag vaknar INNAN jag går på toa så att tiden går fortare sedan när jag lagt mig ner efteråt igen... Ah. Jag vet inte. Det blir ju lite lättare för varje dag också.

Men jag ligger fan hellre hemma i min egna säng och har lite ont hela tiden, än att ligga här. Spyr gör jag på sjukhus. Så otroligt trött är jag på det. Dock måste jag säga att jag nästan alltid får set bästa rummet för mig och Manda, med teve, egen dusch och toa och så. Men det handlar inte om det riktigt.

Åka hem blir väl vid tre-tiden i så fall kan jag tänka mig... Vi får se. Innan jag åker hem tänker jag i alla fall bespara mig smärtorna i att stå och duscha hemma, så med en rejäl extra dos kanske jag kan lyckas göra det smärtfritt här istället! Haha.

Min fina lilla Ada, kolla vad hon gjort som väntar på mig hemma!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0