Tur i oturen?

Åh, jag fick ett enkelrum! Med teve dessutom. Amanda fick en extrasäng inrullad också, perfekt! 
 
Jag ska strax ta min andra skrubbdusch och sedan antagligen fortsätta kolla på Beck. Det har varit ett himla liv här med läkare som visat medicinlistor för mig för att kolla så att allt stämmer (tänk att det var FYRA A4-sidor med preparat jag ska ta dagligen en tid framöver...) och det har varit sköterskor som tagit blodprover, lagt om mina nyaste operationssår, kommit in för att önska mig lycka till, planera kvällens upplägg av mediciner, prata om imorgon... Full rulle alltså! 
 
Nu är det bara jag och Amanda här. Vi kommer antagligen inte sova något inatt.. Jag gav henne en present innan. Hihi. Sånt måste man bli bättre på. Det där med julklappar känns så framtvingat på något sätt. En spontan gåva blir en annan grej kanske.. Jag tror hon blev glad:) Även fast det inte var någon jättegrej. Ett silvrigt halsband med en liten ängel som hänger där fram. Eftersom hon är min lilla ängel på jorden så tänkte jag att det var en bra ide hehe. 
 
Jag fortsätter med att inte tänka så mycket på imorgon. Men jag märker på alla runt om att det man får den där blicken... Jag gillar den inte. Det är säkert inte meningen att ge den heller men de flesta lyser "jag tycker så synd om dig"-blicken igenom på ändå. Tråkigt. 
 
Allt kommer gå bra imorgon. Det enda jag bryr mig om är att ha så lite ont som möjligt efteråt och slippa må illa. Då är jag nöjd. Och så den där jäkla ryggmärgssprutan också.. Men den kommer jag få lokalbedövning inför så det får helt enkelt gå bra. Imorgon hämtas jag på mitt rum klockan 7 och sedan är det operation heeela dagen lång. Jag kommer inte ens tillbaka till mitt rum förrän tisdag lunch kanske. Jag kommer stänga av mobilen och låsa in alla mina grejer i skåpet tills jag är tillbaka. Och nästa inlägg lovar jag ut så fort jag är kapabel till det. 
 
Imorgon blir jag en ny människa. Imorgon är första dagen på mitt nya liv! Godnatt och kram på er vänner. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0