"All the small things"

På bussen bara någon minut hemifrån ringde det på min telefon. Illona, mamma till min barndomsvän Simon, ringde och stod utanför vårt hus. Vi satte oss i hennes bil och pratade en stund. Jag blev så glad över att få träffa henne, få en kram och prata gamla minnen en stund. Jag fick en fin present också. Blev alldeles rörd av vårt lilla samtal ute på vår uppfart. Efteråt inne på mitt rum slog det mig verkligen. Hur lyckligt lottad jag är som är omringad av så många otrolig fina människor. Vad vore jag utan dom? Gud vad jag har det bra. Det är en stor lyx det där, enligt mig. Jag fick mig en rejäl tankeställare. Tror helt seriöst att jag ska börja skriva en liten lista varje dag, tre saker dagligen som jag är tacksam för, och tre saker som jag tänker jobba på att förändra till det bättre. 
 
Jag var faktiskt så duktig att jag dammsög hela nedervåningen efter att hemsjukvården hade åkt och mitt upp i allt kom Amanda. Vi har en lugn kväll här hemma och lite extra mysig eftersom det är Pias födelsedag idag! Nu tänkte jag och Mandis kolla om årets säsong av Så Mycket Bättre verkar vara något att ha eller inte, och sedan blir det läggdags. Systern min ska nämligen upp tidigt för att åka till sin praktik imorgon. Tur att det bara tar tio minuter för henne att köra dit härifrån! Sovmorgon imorgon enligt henne, inte riktigt enligt mig. Kram!
En bild ifrån okt-11. Kommer ihåg den dagen. Andreas och jag tog fyrhjulingen ut i skogen en sväng.


Kommentarer
Blanka

Vad snigg!!!

Svar: Haha, tack Teta!
Dijana Draganovic

2012-11-01 @ 20:58:02
Antonija

Så roligt och intressant och få läsa din blogg. Saknar dig! Stor kram till dig. Hälsa där hemma och grattis till Pia på hennes födelsedag.

Svar: Vad kul att höra moster:) Saknar dig också! Kramis.
Dijana Draganovic

2012-11-01 @ 21:51:47


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0