Att ha en morot

Det finns mängder av saker som driver mig framåt. Jag tror det är jätteviktigt. Att ha en morot framför sig som får en att fortsätta oavsett vad som händer liksom. Att lägga energi på sådant som tynger en eller på något sätt påverkar en negativt tjänar man absolut ingenting på. Det är något som är säkert. Allt här i livet blir vad man gör det till och valet för mig blir då väldigt enkelt: Att göra det bästa av alla situationer. 
 
Jag har som sagt en to-do-list för 2013 som jag ska göra, då jag är frisk. Det är mängder av saker. Stora som små. Bland annat att jag ska tatuera mig, vilket jag ser mycket fram emot på grund av motiven jag vill ha (jag gör ett blogginlägg om mer detaljer en annan gång). Sedan alla resor, alla spontana utflykter med vännerna, och framför allt friheten. Att få vara självständig igen. Det längtar jag efter otroligt mycket. Jag gillar inte att vara beroende av någon. 
 
Dessa punkter är ju grejer som kommer hända om en lite längre tid, vi snackar inom 4-9 månader. Men det är ändå viktigt. Att sätta upp mål för sig själv. Just dessa är för en tid längre fram. Sen sätter jag ju upp saker för varje vecka som kommer också. Så att man inte tappar greppet lika lätt. Så att man håller viljan och glöden och drivkraften levande hela tiden.
 
Denna veckan är det pärl-dagen med Amanda imorgon, och inspirationsmässan i skolan på onsdag. Nästa vecka ska jag få fixa naglarna igen, kanske händer något mer!
Att pärla med Amanda på Ung Cancers kontor har jag bara gjort en gång tidigare. Men det är verkligen renande på något sätt. Som någon sorts terapi. Trots att det bara är hon och jag som sitter där och pratar som vanligt om saker.
 
Sedan då inspirationsmässan, som kommer börja med en egenvald föreläsning som kommer att handla om personlig utveckling. Klockrent! Sedan är själva mässan ett tag där man kan låta sig inspireras av unga företagare och få tips om hur man får sin egna idé att bli verklighet liksom! Det hela avslutas med en större föreläsning där några killar ska berätta om hur de gick till väga för framgång! 
 
Att detta är så intressant för mig har mycket med min dröm om att skriva en bok att göra. Jag ska ju sätta igång med den nu här snart. Har mailat min handledare en himla massa material och väntar på respons så att jag kan sätta igång på riktigt. Så mässan på onsdag kommer verkligen med perfekt tajming! 
 
Jag. Jag vet ju själv inte varför men många gånger har jag fått höra att jag uppfattas som ett mysterium. Frågan "Hur orkar du?" har jag fått fler gånger än vad jag kan räkna...Om jag får ställa en motfråga då: Vad skulle jag annars göra?


Kommentarer
Pierre

Hej Didi!

Jag skriver en text till en av mina låtar just nu. Jag tänker på dig dig när jag skriver.

Hoppas vi syns snart!

Pierre

Svar: Hej Pierre! Vad häftigt det känns. Det vill jag gärna lyssna på någon dag :)
Ja det får vi hoppas! Kram
Dijana Draganovic

2012-11-27 @ 08:00:06


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0