Bra avslut på grymt bra dag

Medlemsträffen blev av! Det var inga problem för hemsjukvården att ställa om några timmar. De kommer någon gång halv tio-tio.. Det enda dåliga med det är för Davids skull, han är så trött i skolan på dagarna på grund av att kvällsbesöket låter så mycket att han vaknar. Lilla gubben. Det gäller för mig att ständigt påminna om att lillebror ligger i rummet intill! 
 
Även fast man inte känner någon av dem som kommer på träffarna får man så himla mycket power av att träffas och prata rent ut sagt. Idag kom jag och Maja lite senare än de andra, så vi satte oss på hörnet och pratade med en tjej som har hjärntumör. Hon hade precis haft sin sista behandling och kämpar just nu med rehabilitering. Halva kroppen är i princip förlamad. Hennes hjärna har liksom glömt hur man lyfter på vänstra axeln och foten och så vidare. Men det går tydligen att träna upp och det har redan blivit bättre sa hon! 
 
Sånt himla glatt gäng det där. Denna gången var det bara nya ansikten nästan, kände igen tre stycken. Förra träffen var vi sju, denna gången många fler. Vi fikade på Sweet Coffeebar i stan, jaq har aldrig varit där innan men det var jättemysigt och jag kommer absolut gå dit igen. 
 
Man kanske tror att det enda vi gör är att sitta och prata om cancer.. Men nej. Det är ett härligt möte med starka och inspirerande människor som alla varit med om ungefär samma historia. Vissa fortfarande sjuka, andra friskförklarade. Det vilar en empati i luften som är otroligt behaglig och stärkande faktiskt. Klart vi pratar om vår sjukdom också ibland, men det är ju liksom inte det som är syftet med medlemsträffarna. 
 
Vilken annorlunda väg denna dagen valde att gå än vad jag hade förväntat mig! Den skulle helt enkelt inte kunna gå bättre. På vägen ifrån sjukhuset idag berättade dessutom en av mina närmsta vänner Jimmey att han har möjlighet att komma ner och hälsa på väldigt snart. Blev så himla glad! Och så räkmacka med gudmor efter det. Och så massvis med glada meddelande från nära och kära om dagens besked. Och så kom Maja. Och så shopping med henne i stan (hittade en jättemysig tröja!). Och så medlemsträff på det. Och så hemma igen smärtfri. Åh, jag är så lycklig. Ibland är livet så himla bra. 
 
Nu tänker jag avrunda med en liten frukskål och film! Imorgon har jag inga som helst planer... Det måste det bli ändring på! 
 
För att fortsätta på lycklig-dag-temat. Här med mina två systrar Amanda och Ada i Berlin, nov-11. Den kvällen var vi på Blue Octobers konsert. Våra gudar, kan man säga. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0