Chockerande omställning

Det blev ingen behandling idag. Jag, Amanda och Lena fick sätta oss i ett rum klockan tio med min onkolog och sjuksköterska. Där fick vi reda på att hon igår hade suttit i möte med överläkare ifrån Uppsala och de hade beslutat att operationen ska bli av nu den TIONDE DECEMBER. Alltså blir det inga fler behandlingar innan operationen, som inte ens är om två veckor... Shit pommes.
 
Jag vet inte vad jag ska säga eller tycka eller tänka. Självklart är det skönt på ett sätt, jag har ju länge väntat på att få reda på datumet för den stora dagen. Men det är väldigt jobbigt också. Här har jag gått i flera veckor och mentalt förberett mig på en jobbig behandling, gått runt med ångest och mått dåligt inför detta. Så vips blir det inte av. En sorts chock. Men det gäller att ställa om fort.
 
Nu börjar jag om. Bygga upp den största mentala armén jag gjort hittills i mitt liv inför det stora kriget som väntar den tionde. Nog ska jag kämpa. Och nog ska jag vinna. 
 
Hemma igen. Amanda och jag är utmattade efter en sådan omställning så nu ska vi se på den sista Johan Falk filmen. Andas ut lite. Hörs sen!
 
En av de finaste bilderna jag har. Över min säng, på tavel-hyllan, lyser nu två doftande ljus för min fina lillebror. 


Kommentarer
Antonija

WHAT!? O gud vilken omställning.Det är ju snart.Och självklart ska du vinna.Det finns inget annat alternativ.Kram

Svar: Nej, det finns ju inte det... Kram
Dijana Draganovic

2012-11-29 @ 14:49:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0