"Du är fantastisk"

Det är rätt otroligt vilket stöd jag får ifrån alla håll och kanter. Det är klart att jag tänkt tanken "jasså NU passar det" när en person helt plötsligt hör av sig när detta händer. Fast det beror helt på hur de framträder. Som några exempel, där personer hört av sig antingen via datorn, telefonen eller knackat på dörren med en blomma och en kram och säger att de tänker på mig och hoppas allt går bra. Det är en sak, det är väldigt rart av alla de som gjort så klart. Och jag uppskattar det verkligen. Men när någon helt ur det blåa skriver till exempel "jag finns alltid här för dig". Jo tjenare, jag har märkt det. Vart har du varit de senaste åren liksom? Jag tror ni förstår skillnaden och vad jag menar. 
 
Men något jag under hela resan fått höra, och som jag har så svårt att ta in, är när jag får sånna jättekomplimanger. Eller om det nu ens kallas för komplimang. Men vad jag syftar på då är:

Du är helt otrolig.
Du är fantastisk.
Jag beundrar dig.
Du är min förebild.
Du är så stark.
Tänk om jag vore mer som du.
 
Det är så svårt att ta åt sig av så stora ord. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga när jag får en sådan kommentar. Vad säger man? Tack? 
 
Dagens samtal var med en ifrån skolan som sa till mig att jag utstrålar en sådan livsglädje och styrka att man blir både varm och glad i hela kroppen bara av att se mig. Att jag har en sådan kraftig aura runt om mig som gör dem runt om glada och varma. Jag kan säga att jag blev helt ställd när jag lyssnade till de orden. Det är så överväldigande på något vis. Självklart blir jag glad. Det är ju så jag vill uppfattas. Men det är overkligt på något vis... :) 
 
Här har vi någon som i mina ögon är fantastisk. Amanda Ramsbo. Aldrig i mitt liv har jag träffat eller ens hört talas om en sådan godhjärtad själ som hon har. Vi två tror på att vår vänskap är den starkaste som finns, och att det inte är många som får dela ett sådant band med någon under sin livstid. Ovillkorlig vänskap och systraskap är vad vi har. Hon är min styrka. Min lilla ängel på jorden. Och visst är hon söt som en docka också? 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0