Eftermiddagen kommer

Min kära vän Ada har varit i London ett par dagar men kom hem igår. Vi har haft några goa timmar tillsammans här hos mig nu. Jag vill också åka till London någon gång! Och jag hade rätt om tröttheten förresten. Tänker nog försöka sova fram till hemsjukvården kommer klockan två. Sedan kommer Ines! Så fort medicinerna är klara där innan tre så tänkte vi två åka en sväng upp till Uddevalla för att träffa hennes storebror Marko en stund. På vägen hem hoppas vi på att svänga inom min morbror Stefan och hans familj i Stenungssund också. Måste vara hemma senast klockan åtta så det blir säkert bra. Ska bli kul att träffa dom!
 
Ikväll får det bli hög mysfaktor med Ines här hos mig, tevetittande och gammalt hederligt tjejsnack. Det är mycket mys och lugna kvällar för min del. Kan ju inte göra så mycket annat haha. Men inte klagar jag för det!  Dock måste jag säga att jag saknar galna festkvällar med mina vänner... Gissa om jag är taggad inför Halloweenfesten imorgon kväll? Har i en hel vecka nu planerat om medicinernas tider för att jag ska kunna vara iväg hela kvällen. Mycket fix och trix för att det skulle gå att lösa.. Men allt går om man vill och nu har vi fått ihop ett fungerande schema tror vi, jag och mina sköterskor! Så skönt att dom är så villiga att anpassa sig efter mig, uppmuntrar mig till att hitta på saker och säger ständigt att det inte gör något om det drar ut på tiden och jag inte hinner hem till mitt egentliga medicinschema. Men jag tycker det blir så krångligt bara. Jag märker direkt om mitt system inte får vad det vill ha och behöver på de bestämda tiderna. 
 
Över till en helt annan grej. Aldrig har jag haft långa naglar. Men när man ligger länge på sjukan sliter man inte precis på dom och de börjar växa! Roligt har jag tyckt. Pyssla med dom lite varje dag och så. Tur att mamma var så intresserad av det och att jag fortfarande har kvar hennes stora väska med nagelgrejer. Men sedan då, när sånt här händer, då blir man riktigt ledsen.... hahaha. Tur att jag redan bokat tid för naglarna på onsdag! 
Irritationsfaktor 30. Men men! What to do. Anledningen ligger faktiskt midsommar bakom. Jag klämmde det fingret i en dörr. Och ett blåmärke har växt ut på nageln med tiden. Nageln under var väl rutten på det stället eller något sånt. Igår valde den att ge upp!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0