Fredagsmys på något vis

Nu ligger jag i min säng med Ines jämte mig. Hemsjukvården har precis åkt här ifrån och vi två vill gå upp på övervåningen för att hämta ner chips och annat smått och gott till filmen vi tänkte se sen. Dock måste vi vänta en liten stund, för mina mediciner lyckats göra mig yr och tappat balanssinnet rätt rejält igen. Bäst att ligga ner en stund till så jag i alla fall kan stå upp sedan, med lite hjälp ifrån Ines då. 
 
Dagen har varit bra tycker jag. Det är inte ofta en fredag känns kass. Riktigt roligt att få träffa Marko i Uddevalla en sväng, köpte faktiskt en fin tröja på den gallerian som han jobbar på också. Sedan bjöds det på supergod och nyttig(!) äppelpaj hos morbror Stefan i Stenungssund. Min lilla kusin Leon bara växer så det knakar och jag blev så glad av att få busa en stund med honom. Madde var så längesedan jag såg med, skönt med en gosig kram. Sedan var vi tvugna att åka igen för att hinna hem innan sjuksköterskorna, som vanligt. 
 
Vi får hoppas att jag får sova bättre inatt, för imorgon blir en riktigt lång dag. Jag kommer behöva vara lugn och ligga och vila enda fram till klockan tre på eftermiddagen, för att orka med kvällens bravader. Ska bli så himla roligt. Ha en fortsatt bra fredagskväll!
 
Jag har inte ätit så mycket idag. Mackan till frukost och fika hos morbror. Men jag kan ju tala om att bilden berättar rätt bra hur glad jag blir nu för tiden av att få stoppa i mig lite mat. Hihi. Bild från april-10.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0