Fruktsallad på gott och ont

Sängliggandes heeela dagen lång. Nersläckt, varma tröjor och Johan Falk filmer. Jag plöjer verkligen igenom hela serien. Just nu ser jag på första filmen i andra säsongen, Spelets Regler. 
 
När Andreas och David kom hem gick de upp och gjorde fruktsallad. Det är så bra med fruktsallad. Supergott och dessutom extra viktigt med vitaminer när alla höst- och vinterbakterier spökar omkring oss. Det som är dumt är att det handlar om typ apelsin och sånt, vilket är lite elakt mot min mage. Men det är ju så gott... Hehe. Ja nu ligger jag i sängen igen i alla fall och magont plus illamående kommer gå bort inom tjugo minuter. Jag kan det här med tidsuppfattning när det gäller sånna här saker nu.
 
Samma grej när det gäller mina olika dropp. Jag kan se väldigt tydligt hur många minuter de har kvar beroende på hur mycket som finns kvar i flaskan/påsen och hur fort de droppar. Sköterskorna blir fulla i skratt ibland, när jag märker att de står och väntar lite stressade på att mitt sista smärtstillande dropp ska gå klart och jag säger "Det är sju minuter kvar, jag kan tyvärr inte öka dropptakten utan att bli hög som ett hus". 
 
Mina smärtstillande dropp är två stycken, de ska gå in på femton och trettio minuter. Sedan har vi näringsdroppet och sockervattnet, som egentligen kan gå hur fort eller långsamt man vill men eftersom det tar tolv timmar från det att de kopplas på tills att de ska kopplas bort ställer jag själv in dom på perfekt tempo. Duktig på sånt har jag ju gått och blivit i alla fall. Nästan lite synd att man inte är legitimerad själv så man hade sluppit alla hembesök och kunde sköta allt själv istället. Jag tror att jag hade klarat av allting finemang, för stenkoll det har jag. Men jag vågar liksom inte. Det handlar trots allt om en inport som går raka vägen in till hjärtat. Vore en riktigt dum risk att ta! 
 
På tal om nyttigheter. Jag fick igår reda på att årets julgodis-dag med Amandas och Markus familjer blir veckan efter min behandling. Perfekt! Ser fram emot det, det är en sån himla mysig tradition vi har! De tre kommande bilderna är tagna ifrån förra året. Mozart-kulor, knäck och snickers. Det är vad vi sysslar med!
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0