Frustration och stress

Jag hade fel. Jättefel. Det tog inte alls fem minuter kortare tid. Utan en hel timme längre. Elli var här i två timmar. Det är det längsta hembesöket jag haft hittills. 
 
Jag blir så frustrerad på att inte sakerna bara kan fungera som de ska. Och det skapar kaos i huvudet på mig när det går fel eller något inte funkar trots att man provat alla möjliga alternativ. Som nu ikväll, mat- och vattendroppet ville inte sätta igång. Trots att slangarna var helt öppna (man kan justera hur öppna de ska vara, beroende på hur snabbt man vill att de ska droppa) så kom inte en enda droppe. Vi testade med att spola CVK:n med extra koksalt. Ingen hände. Vi provade att använda den andra utav mina två trevägskranar. Ingen skillnad. GAH. 
 
Till slut gav det med sig. Men jag orkar inte med detta alltså. Fy fan säger jag. Nej usch vilket dåligt humör jag blir på. Även fast jag så klart fattar att det löser sig och blir bra bara man ger det lite tid blir jag superstressad och får panik. Jobbigt är det. Men jaja. 
 
Något annat jag blir stressad av varje dag är faktiskt skolan... På facebook har vi en grupp för media-klasserna och liknande grupper där vi delar info, kan ställa frågor osv. Och att varje dag få läsa "vilka sidor var naturprovet på?" gör mig ledsen... Jag kanske borde gå ur de grupperna. Jag sitter liksom vid sidan av och ser på medan min klass flyter på med kurserna. Som jag ska göra alldeles själv sen istället. Jag vill också vara med ju, få saker gjort. Men även fast jag mår bra just nu är mitt tillstånd på för tunn is för att plugga. 
 
Jag ska prata med min mentor imorgon när jag ändå är i skolan. Om hur vi ska göra, när jag kan sätta igång och vart det där jäkla bekräftelsemailet för projektarbetet håller hus. 
 
En sparad mobilbild ifrån en plugg-dag hemma. Vårterminen i tvåan var det.. Jag hade ett stort matteprov, en engelsk bokanalys och ett fördjupningsarbete om hur barn sörjer i barnpsykologin att roa mig med. Åh. Det kanske låter konstigt men gud vad jag saknar det. Speciellt inlämnings-arbeten som det längst upp på bilden är. Nere i vänstra hörnet skymtar man en Power King. Den behövdes kan man ju säga haha. Det var en effektiv dag!  
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0