Johan Falk

Egentligen har jag väl inget vettigt att säga. Jag känner bara för att rensa tankarna lite. Skriva av mig. Att starta en blogg var nog en bra grej för mig att göra. Jag måste tacka dem som uppmuntrade mig till det. 
 
Jag har just kollat klart på en Johan Falk film, Gruppen För Särskilda Insatser. Det var två bra timmar måste jag säga. Tre flugor i en smäll. På grund av:
 
1) Eftersom jag går media på gymnasiet och har läst rörlig bild är det lite annorlunda att se på film nu för tiden. Jag tänker på kameravinklar, rörelseklipp och utsnitt och sånt. Haha. Arbetsskadad? Att jobba som kameraman eller bildproducent hade verkligen varit en dream come true.
 
2) Det är polis-filmer. Vilket är det andra yrket jag skulle kunna tänka mig att jobba med. Har haft just polis i bakhuvudet ända sedan jag var liten. Jag vill satsa på media, men eftersom det är så sjukt hård konkurans och svårt att få jobb känner jag att polishögskolan är min bästa plan B. 
 
3) Jag är inte van vid att se på filmer vars inspelningsplatser är ställen man själv brukar strosa runt på. Haha. Kul omväxling tycker jag. Blir mer verkligt på något sätt! 
 
Nu tänker jag se på en till Johan Falk film bara för det. Tack till "Geten" som gav mig några stycken att se på. Jag tvivlade på att de skulle vara något att ha men jag hade fel, min vän!
 
När nästa film tagit slut plockar Amanda upp mig, så är vi i Ubbhult några timmar tills kvällsbesöket kommer till mig. Mitt saknade Ubbhult. Mitt saknade andra hem. Min saknade andra säng och min saknade andra familj. 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0