Lite sömn hade suttit fint, ja

Det ville sig inte inatt nej. Nu är det morgon och två timmar kvar till sköterskorna kommer. Jag lämnar inte sängen innan halv tio (det är då de borde vara klara).

Oavsett hur det går på mötet ska jag tillbringa eftermiddagen med Maja, skönt. Vi knyter verkligen ett speciellt band i och med detta. Jag menar, hur vanligt är det att två kompisar går och får cancer året efter varandra? (Maja fick sin diagnos exakt ett år före mig och hade sin sista behandling i slutet av maj detta året. Tacka vem som nu sitter där uppe att det gick bra för henne, lilla hjärtat). Och så precis när hon blev frisk vart det min tur istället!

Jag tror det är väldigt vanligt i min sits att känna sig ensam. Men jag gör inte det nästan alls tror jag. Just på grund av henne. Och ungcancer har sitt finger i spelet också. Jag och Maja är medlemmar där, jag har bara varit med på medlemsträff en gång hittills och man kände verkligen en unik gemenskap, det var nog väldigt bra att jag fick uppleva den såpass tidigt. Ikväll kanske blir andra gången. Hoppas det. Det beror endast på vad hemsjukvården säger om tiderna!

Bilden är ifrån förra sommaren, augusti eller september. I Borås på match mellan Elfsborg och IFK med gänget. Det var en bra dag.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0