Lyckas med att koppla bort

Jag var rädd att sättet planerna för helgen så drastiskt förändrades skulle hålla mitt huvud och humör lågt resten av dagen och att det skulle hindra mig från att kunna kolla på filmen ihop med tjejerna utan att tänka på all skit. Men tack och lov lyckades jag koppla bort alla jobbigheter. Filmen var verkligen grym. Helt klart ett bra avslut på sagan om Edward och Bella. Jag har ju läst alla fyra böcker men det var rätt längesedan och både jag och Mathilda tappade hakan några gånger.. Hehe. Hur som helst var det en mysig kväll ihop med mina goingar. Men nu är jag hemma igen och får dropp. Har rätt så mycket mer ont i magen än vanligt. Men det går väl över snart i och med medicinerna, hoppas jag.
 
En tjej i min klass skrev till mig idag och berättade bland annat att hon följer min blogg och att jag fortfarande blir uppropad när lärarna kollar närvaron på lektionerna, att jag inte är bortglömd liksom. Det värmde att höra faktiskt. Några fler tjejer från klassen har tidigare skrivit och sagt att det är tomt utan mig i skolan, att det är annorlunda nu när jag är borta och att jag är saknad. Fina tjejer jag har i min klass.
 
Det är jobbigt det där, att förlora alla vardagliga stunder ihop med dem. Även fast det mest handlar om att sitta i caféet på rasterna och skratta åt att någon i gruppen klantar sig pga trötthet så är det ändå gemenskap och minnen som jag går miste om. Jag är ju bara där i genomsnitt en gång i veckan. Och då handlar det om två timmar.
 
Här ar vi en gammal bild ifrån tvåan, jag och Linda står vid vår inspelningsplats av vår första kortfilm med vår produktionsgrupp vi har/hade ihop med Nelly och Cecilia. Big Foot Productions. Ascoolt, jag vet ;) 
 
Skolfotot i tvåan... Jag har nästan aldrig missat skolfotot. Förutom i åttan, och nu i trean då. Är ledsen att jag missade sista årets skolfoto... Men men. Förhoppningsvis tar klassen ett till ihop när det är dags för studenten.
 
Mååånga dagars räddare i nöden. Haha.
 
Denna bilden tog jag första gången jag sände ut radio i Kungsbacka Närradio. Det var också på höstterminen i tvåan. Gissa om jag var nervös. Men kul var det!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0