Musik, naturgodis och nya kläder

Här ligger Amanda och jag på mitt rum, gottar oss med godispåsen och lyssnar på go musik. I stan gick vi in på Rut m.fl. och fyndade båda två!! För hennes del blev det en fin festtopp, för mig en kofta och en ny finfin jacka! Känner mig jätteambitiös och bra som tagit bilder på detta för bloggens skull, haha.
 
Hemsjukvården skulle komma sju egentligen, men har fortfarande inte dykt upp. Irriterande. Hade de kommit vid sju skulle vi kunna sitta på övervåningen och kolla på x-factor tillsammans med dom andra sen utan att behöva tänka på krångel och sånt. Men som vanligt ska det strula med tiderna. Vad hade jag förväntat mig egentligen. Aja. Inget blir bättre av sura miner. 
 
Amanda och jag diskuterade relationer på vägen in till stan.. Intressant är det. Hur olika saker och ting kan gå. Hur något helt plötsligt kan ändras och i princip avslutas för att man fått en jobbig sjukdom. Att liksom överges. Eller tvärt om. Hur man i flera år haft starka band som sedan klippts av, och att man kanske börjat hitta varandra igen i och med detta. Tråkiga omständigheter så klart men ändå. Jag känner verkligen att jag får uppleva personers riktiga jag. Många gånger har det fått mig riktigt ledsen. Och andra gånger positivt överraskad. Oavsett vilken utav dem det handlar om så har jag lärt mig att hantera det nu. I början var det riktigt omtumlande och förvirrande. Man blev så arg och besviken på sånna man trodde var riktiga vänner. Men men, sånt är livet. Finns inte så mycket att göra åt saken. Klart det är tråkigt, men om det nu är så personerna i fråga vill ha det känner jag att jag klarar mig mycket bättre utan dem i mitt liv. Negativ energi är något jag med glädje lägger undan. 
 
Ännu en mysig kofta! Rätta färgen syns inte på bilden riktigt, den är olivgrön. 
 
Jackan! Hihi. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0