Power-onsdag!

Jag hann liksom inte med mitt morgon-inlägg idag! Som alla andra gånger somnade jag sent inatt, och klockan ringde kvart i sex i morse. Då var det bara att dra sig upp ur sängen och duscha håret. Sköterskorna kom och förberedde medan jag fixade med håret och sedan vart det medicinering. Det var klart klockan sju och på en halvtimme gjorde jag sedan klart allting och åkte mot skolan halv åtta! 
 
Inspirationsmässan var helt okej. Lite besviken är jag allt på den första föreläsningen jag gick på med Andrea. Sedan plockade jag på mig en och en annan penna och nyckelring ifrån alla montrar ute i stora korridorerna. Lite bra-att-ha-info om när man flyttar hemifrån, ekonomi-tips och tro det eller ej men ett av företagen som stod där jobbar med att hjälpa barn upp till 19 år med att skriva en bok. Från idé till tryck och publicering/marknadsföring! Jag vet inte om det är något för mig men jag samlade på mig allt material om saken i alla fall! Tänk vad bra det vore... Hehe. 
 
På pendeln både till och från skolan tänkte jag på min bokidé. Jag skrev ner en massa stödord och delar som jag vill ha med. Känner mig riktigt motiverad till att sätta igång så efter att jag bloggat nu ska jag fortsätta att forma och utveckla en mall jag ska följa sedan. Hihi. Så himla roligt. En del av det där företagets material ligger jämte mig just nu och en av rubrikerna säger: "Flerspråkiga barn blir författare"... Undrar om det ligger något i det? 
 
Trots att jag är lite trött i benen efter skoldagen känner jag mig fylld av energi, inspiration och motivation. Nu ska här skrivas. Fingrarna bara flyger över tangentbordet. 
 
Är det något jag alltid haft lätt för så är det att just skriva. Här har vi processen av när jag skrev en berättelse för Svenskan när jag gick i åttan. Alltså hösten 2007. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0