Radioaktiv eftermiddag, och kväll

Röntgen gick bra, jag fick ha mobilen! Dock var jag så trött så jag i princip sov mig igenom hela undersökningen. Det som gjordes var att jag fick en nål i armen, där de sprutade in ett radioaktivt ämne. Direkt efter det var man tvungen att ligga blixtstilla utan att anstränga några muskler över huvud taget, i femtio minuter, så att ämnet kunde hitta de mest aktiva cellerna i kroppen och så. Vilket sen visar sig på bilderna. Lite komplicerat men ändå. Efter det lägger man sig på den smala lilla britsen som åker in i tunneln, och ligger där i en halvtimme till. 
 
Allt var klart klockan två och de sa att jag ska undvika att vara nära barn och gravida de kommande fyra timmarna, alltså till klockan sex. Men nu när Andreas kom hem vid sju tog han för skojs skull fram sin radioaktivitets-mätare... Vilken visade att jag är väldigt, väldigt radioaktiv fortfarande. Så Amanda fick genast hoppa ner från min säng och lägga sig långt ifrån mig på mitt golv istället, där ligger hon nu med, stackarn. Vi ska testa med mätaren innan läggdags också, ifall det blivit något bättre. Varför sa de bara att de handlade om de kommande fyra timmarna, när jag fortfarande är en risk för dom runt om mig?? Tänk om jag skulle sätta mig uppe i soffan jämte Pia och David i några timmar? Jättesmart verkligen. Jaja, tur vi kollade. 
 
Efter röntgen körde jag och Lena förbi en McDrive och tog med oss hem. Första cheeseburgaren på flera månader..åh! Sedan har jag legat i sängen resten av dagen. Mer filmer, hemsjukvård, och så kom Mandis där någon gång också. Nu kommer hemsjukvården igen om en timme ungefär, sen ska här sovas! Imorgon bär det nämligen av till skolan för att hjälpa min fina Andrea med hennes projektarbete. Sedan skulle jag vilja kolla om hur vi kan göra med mitt också. Vi får se hur det blir. Kram! 
 
Hej nålen, så vi möts igen. Tummen ner. Men jag är van vid dig nu, så du gör i alla fall inte ont. Tummen upp!
 
Där ligger hon, stackarn. Helt slut.. Nog kan hon somna trots att det är på golvet. Men ändå, dumma radioaktivitet. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0