Sista november

God morgon. Här ligger jag och tänker dra mig två timmar till. Skönt. Tänk att det är december imorgon.. Alla julljus ska tändas, stämningsfull musik, pepparkakor, lussekatter, julmust och glögg. Dessutom sätter julmarknaderna igång. Mycket som händer med andra ord.

Egentligen trodde jag att operationen skulle bli någon gång vid nyårsskiftet och att jag skulle kunna ta del av julbord och julgodis på julafton. Men så blir det ju inte nu. Faktum är att jag inte ens vet om jag kommer behöva ligga på sjukhuset över jul och nyår.. Amanda tyckte att vi kunde ha en minijulafton några dagar innan min operation och äta allting då istället. Lät som en mysig ide tycker jag. Vi får väl se hur det blir!

Nu ska jag sova vidare. Hoppas mötet går smidigt sen och att det inte kommer någon jobbig överraskning. Kirurgen jag har är den samme som gjorde min senaste gastroskopi, som gav mig beskedet om cancern, och som opererade bort min dottertumör i naveln.

Han är duktig, absolut. Men att formulera sig väl eller anpassat är inte direkt hans grej. Jag är nästan hundra på att han (med tanke på hur han skött samtal med mig tidigare) kommer säga såhär: "Det är ju en rätt stor och riskfylld operation som kommer kräva mycket tid och som har många svårt detaljerade moment. Vi får hoppas att det går bra"...

Hur tycker ni det låter? Inte direkt så man varken vill eller behöver bli bemött i ett sånt läge. Jag behöver ju honom att säga "Detta kommer gå alldeles utmärkt, du är i trygga händer". Inte att han ska skrämma upp mig och verka tveksam. Haha. Jaja, vi får hålla tummarna.

Denna bilden la jag ut på Facebook och instagram för några dagar sedan. Lätt en utav de bästa måltiderna jag haft i livet. Mamma och jag äter gudomliga mackor på en vit strand i Grekland 2009.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0