"Tänk om jag dör av det"

Mysigt var det, absolut. Lång promenad, lagom kallt, glögg, brända mandlar, chokladdoppad banan, klappa getterena, go-snack om allt möjligt.. Väldigt lyckat med andra ord! På kvällen hemma sedan åt jag, Pia, Andreas och David räkor. Gudomligt vad gott det var, med baguette och hemmagjord aioli.. Mums. Sedan har ju då hemsjukvården varit här och resten av kvällen tänker jag spendera framför datorn tror jag. Tv4 play och lite brända mandlar.
 
På vägen hem var det ett tjejgäng som satt i närheten av mig. De var rätt högljudda och plötsligt sa en av tjejerna "Tänk om jag dör av det". Jag kunde inte sluta tänka på det resten av vägen hem. "Tänk om jag dör av det"... Ja. Vad ska jag säga. Det startade ett nytt kugghjul.
 
Vad händer om allt helt plötsligt väljer en annan väg och jag får ett besked som säger att jag bara har en begränsad tid kvar? Jag måste säga att jag inte lagt så värst mycket fokus på sånna tankar hittills, för det är ingenting jag tjänar på att göra. Men jag tänkte på det på hemvägen idag, och nu. Jag tror inte det går att tänka sig in i en sån situation. Det måste vara en unik känsla det där.
 
Om det nu skulle hända, att den dagen kommer inom en snar framtid så hoppas och tror jag på att jag kommer tackla det hindret på bästa möjliga sätt. Göra något grymt bra av min sista tid helt enkelt. Men det kanske är lätt att säga innan man ens står i dom skorna å andra sidan. Men men. Det kommer inte vara inom en snar framtid. Jag är inte färdig på denna planeten än på en låååång tid. :) 
 
Glada tjejer!
 
Himla fint är det. Tänk sedan när snön lagt sig... !
 
Haha, är dom inte ursöta allihop? 
 
Vi hittade nog Sveriges största mistel. Storleken kanske inte uppfattas på bild men diametern på den där buketten var åtminstone en halvmeter! 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0