Trötthet

Vilken mysig kväll det blev. Cecilia, Nelly, Mathilda, Linda, Sanna och Belinda. Guldklimpar är ni, allihop.

Det blev inte sent heller, vilket faktiskt var väldigt skönt. Jag är jättetrött men som vanligt gör droppen det svårare för mig att somna av någon anledning. Det mest irriterande är att jag vaknar varje natt runt tre och är extremt kissenödig! Tänk dig själv, ha dagliga intaget av vatten i ett dropp under natten..riktigt bråttom får man upp ur sängen kan jag säga. Vilket är en konst i sig. Krångla med det tunga droppstället genom hela nedervåningen för att ta mig till toaletten mitt i natten. Efter det somnar jag aldrig om närmsta timmen heller. Det tar nog rätt mycket på krafterna om jag tänker efter. Tur att jag har mina mediciner som gör att jag känner mig pigg och glad hela dagarna!

Att bara ligga trött i sängen utan att kunna somna är nytt för mig. Har aldrig haft problem med det innan. Då sätts tankarna på rullning och hjärnan startar ständigt nya banor och vägrar varva ner. Vad för banor? Jag har genom i princip hela livet lärt mig att fokusera på positiva saker. Därför handlar det oftast om saker som att planera morgondagen. Men tyngre tankebanor sätt såklart också i rullning ibland. Då gäller det att ta itu med det. Att skjuta undan eller försöka ignorera sina problem eller bekymmer gör inget annat än skada längre fram.

En positiv tanke som slog mig är att jag ju nu börjat blogga. Ett tidsfördriv som funkar bra även sömnlösa nätter. Men imorgon blir en lång dag. Så dags att försöka lite till. Godnatt världen.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0