Biverkningar

Det är skönt att slippa ha cellgifterna i systemet nu. Speciellt eftersom det är så kallt ute. Minsta temperatursminskning och mina fingrar och tår sticker och är irriterande som bara den. (Känslan av när foten somnar riktigt djupt, typ). Annat jag inte slipper är däremot biverkningarna från mina dagliga mediciner. Lite läskigt att ha så dålig balans till exempel. Jag glömmer ju bort det själv ibland och har ramlat pladask ett par gånger för det. En till tråkig grej är att jag får jättedålig syn i sisådär två-tre timmar efter att droppen är klara. Kan knappt se fingrarna på handen framför mig när det händer, skumt!
En BRA biverkning däremot, eller lite roligare i alla fall, är att jag blir speedad och på gladare humör än vanligt hela tiden.. Vilket jag valt att koncentrera mig på. Man tjänar ju inget på att sura över de negativa bitarna:).

Detta blir mitt första inlägg från mobilen! Var nyfiken på hur det funkar så hoppas det blir bra!
Nu om en halvtimme är sköterskorna klara med mig här hemma och jag ska fixa mig snabbt för att tillbringa några timmar i Kungsbacka på att skämma bort mig själv. Fokus på naglar, hår och shopping. Det är mycket nu. Men när man inte går i skolan så får man en hel del mycket mer fritid till att tänka och fokusera på annat, typ sig själv. Och jag tror på att den biten är viktig när man går igenom något jobbigt: sätta upp mål dag för dag som får en att må bättre. Även om det handlar om pyttesaker. Och kosta vad det kosta vill känner jag lite. Sånt löser sig alltid!
Ha en bra höstonsdag gott folk, så hörs vi lite senare:) kram!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

hosdijana.blogg.se

Bloggvärlden är sprillans ny för mig, men tanken slog mig och jag kände för att ge det ett försök! Vi får hoppas på att det blir bra :)

RSS 2.0